eng
   
   
   
   
   
   
   
     
    мапа сайту
пошук
 
Головна
  Концерти
Оркестр
Історія оркестру
  Дискографія
  Мультимедія
Інформація
про діяльність
  Твори українських композиторів
  Контакти
  Конкурси
 
 
 
 
 

 

  Диригенти, солісти

 
Міністерство культури і туризму України
Національна спілка композиторів України
Державне концертна агентство “Україна”
МГО “Центр громадських ініціатив і перспективних досліджень”
 
Ministry of Culture and Tourism of Ukraine
National Composer Union of Ukraine
National Concert Agency “Ukraina”
NGO “Center for community initiatives and policy studies”
 
 
Бути Станковичем…
 
 
Що означає сьогодні «бути Станковичем», тобто носити не просто відоме, а знамените в артистичному світі ім’я? Це банальне запитання, штамповане   в численних ювілейних публікаціях, все ж спонукає шукати небанальної відповіді.
Сказати, що ім’я композитора Станковича сприймається багатьма як знакове – це не сказати майже нічого. Адже воно ніби вбирає в себе найцінніше, що має в своєму активі вітчизняна музична традиція: романтичну пристрасність Березовського і класичну шляхетність Бортнянського, елегантну європейськість Лисенка і геніальний націоналізм Леонтовича, теплий ліризм Ревуцького й інтелектуальну напругу Лятошинського, а надто – одвічний історичний щем мелосу та сповідальний характер української духовної інтонації. Проте до цих ментальних складових композиторського стилю Станковича долучаються його власні, індивідуальні риси: потужний концепційний симфонізм мислення, особлива енергія вислову, яку можна вважати свого роду емоційним «натиском пера», композиційна владність вродженого драматурга, натхненний, психологічно правдивий тематичний малюнок… словом, все, що перетворює досить стриманих і прагматичних сучасних слухачів на охоплену дивом   співпереживання, емоційно монолітну аудиторію однодумців.  
Звичні вияви офіційного визнання з боку держави, заслужені нагороди та почесні звання, постійна увага преси, тобто гучне, «матеріальне» наповнення імені часто вводять публіку в оману, змушуючи її повірити в міф про те, що бути Станковичем легко, необтяжливо, що за цим стоїть лише ефектна гра славою і талантом. Проте насправді це означає зовсім інше: виснажливу щоденну працю тіла і титанічні зусилля душі, здатність тримати планку на заданій ще в молоді роки абсолютній висоті і фантастичні сили не просто нести вантаж відповідальності, а ще й рухатись завжди впевнено і рівно, без жодних творчих перекосів.
Рідкісна за своєю цільністю особистість Євгена Станковича однаково відверто розкривається як в його музиці, так і в словесних виступах. В них він постає перед нами як митець, що намагається осягнути всі глибини і суперечності життя, віддати належне його трагедійності і в той же час залишити за собою право на просте і здорове сприйняття, на сковородинську філософію любові, на соковиту козацьку іронію і м’яку посмішку щасливої людини, закоханої в цей недосконалий світ…
 Якби не скромність та ледь не сором’язливість, неймовірні в наш час розвинених піар-технологій, своїм девізом композитор міг би обрати такий: прагнути бути над-людиною в творчості і залишатися людиною в житті. Можливо, це і означає «бути Станковичем».
 
Олена Корчова,
кандидат мистецтвознавства,
доцент Національної музичної академії України
ім. П.І.Чайковського
 
On being Stankovych…
 
To say that the name Stankovych is synonymous with Ukrainian music - is to say nothing because the name embraces the best of current musical traditions: the romantic passion of Berezovskyi and Bortnianskyi's classic noble sound, the European elegance of Lysenko and Leontovych’s patriotism, as well as the anxiety of the melos and narrative tone of the Ukrainian spirit and soul. But Stankovych’s personal traits are also added: to the emotional elements representating an historic lineage of styles, Stankovych adds his own personal traits: a strong conceptual flow of symphonic thought, and a distinctive expressive energy which are marked by his personal emotional style along with the masterful composition of a natural born playwright, and the inspired psychologically faithful thematic portrait – in short, all of the elements which transform a restrained and sensible audience into an emotionally charged monolithic group.
 
The nation has recognized Stankovych, awarding him titles and laurels, and with the constant attention of the media; these prizes confuse the public into thinking that being Stankovych is facile and means merely playing with fame and talent. In fact, it is quite the opposite: the hard physical work of his daily life, and his enormous spiritual efforts, his ability to maintain the high level of expectations which he established in his youth, and the strength to shoulder the weight of responsibility, as well as his ability to evolve with confidence without suffering from creative doubts.
 
Unique in his integrity, Yevhen Stankovych’s personality is sincere in both his music and his speech. He is an artist which tries to understand the depths of existence and its contradictions, understands its tragedies, and still leaves himself the right to understand it in a simplistic manner, akin to Hryhoriy Skovoroda’s philosophy of love, combined with the salt of kozak irony, and the soft smile of a man happily in love with this imperfect world.
 
If not for his modesty or even shyness, so foreign to today’s hyped world, the composer could choose as his motto: be a superman in the arts and be a human in life. Perhaps that is the essence of “being Stankovych”.
Olena Korchova
Candidate of Arts
Associate Professor
Tchaikovsky National Academy of Music
Kyiv, Ukraine
 
ЄВГЕН СТАНКОВИЧ
( нар. 1942, місто Свалява. Закарпаття, Україна )
Євген Станкович є центральною фігурою в сучасній музиці України. Плідно працюючи з 1966 року, він написав 6 симфоній, 9 камерних симфоній, оперу “Коли цвіте папороть”, 5 балетів, велику кількість ораторіальних, камерно-вокальних та інструментальних робот, а також музику для 6 спектаклів та більш ніж 100 фільмів.
Народившись 19 вересня 1942 року в місті Сваляві, де він почав свою музичну освіту, Євген Станкович продовжував своє навчання в музичному училищі міста Ужгорода, а пізніше в Львівській та Київській державних консерваторіях в класі професора Бориса Лятошинського та Мирослава Скорика.
Вже з перших композицій Станкович проголошує себе як композитор великого драматичного дарування. Його вишукана композиторська техніка, детальна поліфонічна фактура та споглядальний ліризм викликає до спогадів стиль епохи Барокко, а повнокровна пост-романтична оркестровка додає музиці теплоту та експресію. Творчість Станковича надзвичайна в показі емоційної свободи, досконалої технічної майстерності та гнучкості форми.
Євген Станкович нагороджений багатьма почесними званнями та нагородами, в тому числі найвищою нагородою України за артистичну діяльність премією Тараса Шевченка. Його Третя камерна симфонія увійшла в десятку найкращих творів світу організації ЮНЕСКО за 1985 рік.
Твори Станковича звучали в концертних залах Канади, США, Німеччини, Франції, Іспанії, Югославії, Китаю, Філіпін та країнах Східної Європи. В січні 1992 року Євген Станкович був головою жюрі Першого Міжнародного фестивалю сучасної музики в Канаді. В 1996 році він був композитором-в-резиденції кантона Берн, Швейцарія.
Композиції Станковича були записані в багатьох країнах, в тому числі такими компаніями, як Мелодія, Аналекта, ЕйЕсВі та Наксос.
Євген Станкович багато років очолював Спілку композиторів України. Він академік Академії мистецтв і займає посаду завідуючого кафедрою композиції в Національній музичній академії міста Києва.

YEVHEN STANKOVYCH
( b. 1942, Svaliava, Transcarpatian Region, Ukraine )
Yevhen Stankovych is one of the central figures of contemporary Ukrainian music. A prolific composer, he has, since 1966, authored 6 symphonies, an opera ( When the Fern Blooms ), 5 ballets, a large number of works in the oratorical, vocal chamber and instrumental chamber genres, as well as incidental music to 6 music theatre plays and over 100 films.
Born 19 September 1942 in the city of Svaliava Yevhen Stankovytch studied music in the music institute of Uzhgorod. Stankovych began his university studies at Lviv Conservatory and following his first year tranferred to the Kyiv Conservatory where he studied under Boris Liatoshynsky, and later under Myroslav Skoryk.
Beginning with his first compositions, Stankovych declared himself as a composer of dramatic temperament, not adverse to emotional risk. The composer’s elaborate polyphonic textures and meditative lirycysm are reminiscent of the strict instrumental style of Baroque music, while the full-bodied affects with the obvious post-romantic colouring give the music warmth and expressiveness. His music is remarkable in many respects, showing his emotional freedom, consummate technical mastery and flexibility of form.
Yevhen Stankovych is the recipient of several major awards. His Chamber Symphony № 3 was selected by UNESCO’s World Tribune as one of 10 best works of 1985. He has been recognised with several awards in Ukraine, including the country’s highest award for artistic creativity, the Taras Shevchenko State Award.
The composer’s works been performed in Canada, the U.S.A., Germany, France, Switzerland, Finland, Spain, China, the Filipines and Yugoslavia, in addition to performances in former U.S.S.R. and in countries of Eastern Europe. In January 1992, he was the senior juror at Canada’s First Contemporary Music Competition held in Winnipeg and has been featured at contemporary music festivals in Germany and Poland. In 1996, he was composer-in-residence in the Canton of Bern, Switzerland.
His works have been recorded on Melodiya, Analekta, ASV and Naxos labels.
Yevhen Stankovych is chair of the Faculty of Composition at the Kyiv Conservatory and former Chairman of the Composer’s Union of Ukraine.
 
 
ТВОРЧИЙ ШЛЯХ
1970  Закінчив композиторський факультет Київскої консерваторії ім. П.І.Чайковського.
1970-76  Редактор видавництва "Музична Україна".
1976 Лауреат республіканської премії ім. М.Островського.
1977 Лауреат Національної премії ім. Т.Г.Шевченка.
1980 Заслужений діяч мистецтв УРСР.
1982  Орден дружби народів.
1982  Постановка балету "Ольга". Київський оперний театр. Диригент - Степан Турчак. Балетмейстер - Анатолій Шекера. Художник - Федор Нірод.
1985  Премія Міжнародної трибуни композиторів ЮНЕСКО.
1985  Поїздка до Китаю у складі групи радянських композиторів ( М. Таривердієв, В. Казенін, Я. Ряэтс ).
1985-89  Депутат Верховної Ради Української РСР.
1986  Премія фольклорного конкурсу Європейського радіо.
1986  Народний артист України .
1986  Київ. Постановка балету "Прометей". Академічний театр опери та балету ім. Т.Шевченка. Диригент - Степан Турчак. Балетмейстер - Анатолій Шекера. Художник - Олександр Бурлін.
1988  Київ. Постановка балету "Майська ніч". Дитячий музичний театр. Балетмейстер-постановник В. Гаченко. Диригент О. Бойченко.
1989-93  Перший секретар Спілки композиторів України.
1989-91  Народний депутат СРСР.
1989  Канада. Виконання хорів з опери "Коли цвіте папороть". Оркестр "Симфонія". Диригент - Брамвел Тові. Хор ім. Кошиця. Керівник - Володимир Климків.
1989  США. Нью Йорк. Група українських композиторів ( Євген Станкович, Олег Ківа, Володимир Загорцев ) знайомить американську громадськість з музикою українських композиторів ( в запису ).
1990  Македонія. Загреб. Постановка балету "Распутін" ( версія балету "Прометей" ). Постановник-балетмейстер Анатолій Шекера. Художник Олександр Бурлін.
1991  Київ. Виконання Реквієма-Каддиша "Бабин Яр". Вірші Дм.Павличка. Виконавці: Національна хорова капела "Думка", худ. кер. Євген Савчук і Симфонічний оркестр, диригент Володимир Кожухар. Солісти.
1992  Канада. Виконання "Чорної элегії". Оркестр "Симфонія". Хор ім. Кошиця.
1993  Київ. Постановка балету "Ніч перед Різдвом". Театр опери та балету ім. Т.Шевченка. Постановники: диригент Володимир Кожухар, балетмейстер Віктор Литвинов, Художник Марія Левитська.
1993  Київ. Постановка "Панахиди за померлими з голоду". Вірші Дм. Павличка. Виконавці: Національна хорова капела "Думка", худ. кер. Євген Савчук. Національний народний хор ім. Г. Верьовки, худ. кер. Анатолій Авдієвський. Симфонічний оркестр Національного театру опери та балету ім. Т. Шевченка, диригент Володимир Кожухар. Солісти.
1993  Тбілісі. Диплом міжнародного кинофестиваля за кращу музику ( Кінофільм "Ізгой" ).
1995  Запис компакт-диску "1, 2 і 4 Симфонiї" компанією "Marco Polo".
1996  Швейцарiя. Робота з симфонічним оркестром міста Біль ( кантон Берг ). Виконання "Аве Марії", написаної по заказу оркестра.
1997  Академік ( дійсний член ) Академії мистецтв України.
1997  Запис компакт-диску з балетом "Распутін" ( "Прометей" ) компанією "ASV".
1999  Київ. Постановка балету "Вікінги". Національний театр опери та балету ім. Т.Шевченка. Постановники: диригент Володимир Кожухар, балетмейстер Віктор Литвинов, Художник Марія Левитська.
2000  Лауреат фестивалю "Золотоверхий Київ".
2000  Лауреат фестивалю "Пектораль".
2000  Польща. Варшава. Прем’єра "Слова о полку Игоревім". Виконавці: Національна хорова капела "Думка", худ. кер. Євген Савчук Національний симфонічний оркестр України, худ. керівник Володимир Сіренко.
2001  Орден Святого Володимира.
2001  Лауреат всеукраїнської премії "Визнання".
2002  Премія ім. А.Веделя.
2002  Премія "Людина року".
2002  Орден Ярослава Мудрого V ст.
2004  Перший секретар Національної спілки композиторів України.

CREATIVE DEVELOPMENT
1970 Graduated from the composer faculty of the Chajkovsky Kiev conservatory.
1970-76 The editor publishing house “Musical Ukraine”.
1976 The winner of the Ostrovsky premium.
1977 The winner of the Shevchenko National premium.
1980 The Honoured Artist of the Ukraine.
1982 The order of friendship among peoples. Production of the ballet “Olga”. The Kiev opera theatre, conductor - Stepan Turchak, ballet master - Anatoly Shecera, artist - Feodor Nirod.
1985 The UNESKO premium of the International tribune of composers.
1985 The trip to China in structure of group of the Soviet composers (M.Tariverdiev, V.Kazenin, J. Rjaets).
1985-89 The deputy of the Supreme Soviet of the Ukraine.
1986 The premium of the folklore competition of the European radio.
1986 The National Artist of the Ukraine.
1986 Kiev. Production of the ballet “Prometheus”. The Shevchenko Academic opera and ballet theatre, conductor - Stepan Turchak, ballet master - Anatoly Shekera, artist - Alexander Burlin.
1988 Kiev. Production of the ballet “The may night”. Children’s musical theatre, ballet maser-director - V.Gachenko, conductor - A.Bojchenko.
1989-93 The first secretary of the Union of the Ukrainian composers.
1989-91 The Pupil’s Deputy of the USSR.
1989 Canada. Execution of choruses from the opera “When the Fern Bloom”. The orchestra “Symphony”, conductor - Bramvel Tovi, the Koshits chorus, director- Vladimir Klymkiv.
1989 The USA. New-York. Group of the Ukrainian composers ( Eugeny Stankovich, Oleg Kiva, Vladimir Zagortsev) acquaint the American public with music of the Ukrainian composers ( in record).
1990 Macedonia. Zagreb. Production of the ballet “Rasputin” ( version of the ballet “Prometheus”). Direcor-ballet master - Anatoly Shekera, artist - Alexander Burlin.
1991 Kiev.Execution of the Kadish-requiem “The Babiy ravine”. D.Pavlychko’s verses. Executors: The National choral chapel “Dumka”, art director - Eugeny Savchuk and the Symphonic orchestra, conductor - Vladimir Kozhuhar’, soloists.
1992 Canada. Execution of “The black elegy”, the orchestra “Symphony”, The Koshits chorus.
1993 Kiev. Production of “The night before Christmas”. The Shevchenko opera and ballet theatre. Directors: conductor - Vladimir Kozhuhar’, ballet master -Victor Litvinov, artist - Maria Levitskaia.
1993 Kiev. Production of “The Requiem on died of starvation”. D.Pavlychko’s verses. Executors: The National choral chapel “Dumka”, art director - Anatoly Avdievsky, the symphonic orchestra of the Shevchenko National opera and ballet theatre, conductor - Vladimir Kozhuhar’, soloists.
1993 Tbilisi. The diploma of the International film festival for the best music (film “The derelict”).
1995 Recording of a compact-disk “The 1st, 2nd and 4th Symphonies” by “Naxos” company.
1996 Switzerland. Working with the symphonic orchestra of town Bill (canton Berg). Execution of “Ave Maria”, written under the order of the orchestra.
1997 The Academician, the full member of the Academy of Arts of Ukraine.
1997 Recording of a compact-disk of the ballet “Rasputin” (“Prometheus”) by “ASV” company.
1999 Kiev. Production of the ballet “Vikings”. The Shevchenko National opera and ballet theatre. Executors: conductor - Vladimir Kozhuhar’, ballet master - Victor Litvinov, artist - Maria Levitskaia.
2000 The winner of the festival “Gold-domen Kiev”.
2000 The winner of the festival “Pektoral”.
2000 Poland. Warsaw. The premiere of “The legend about Igor’s host”. Executors: the National choral chapel “Dumka”, art director - Eugeny Savchuk. The National symphonic orchectra of Ukraine, art director - Vladimir Sirenko.
2001 The order of Saint Vladimir.
2001 The winner of All-Ukrainian premium “The Recognition”.
2002 The Vedel premium.
2002 The winner of All-Ukrainian premium “A Man of a Year”.
2002 The order of Yaroslav Mudry.
2004 The first secretary of the Ukrainian composers’ National Union

ОПЕРИ ТА БАЛЕТИ
 
1979  "Квіт папороті", фольк-опера, лібретто О.Стельмашенка
1981  "Oльга", балет, лібретто Ю.Іллієнка
1985  "Прометей / Агонія", балет, лібретто Ю.Іллієнка
1986  "Майська ніч", балет. За мотивами творів М.Гоголя
1990  "Ніч перед Різдвом", балет. За мотивами творів М.Гоголя
2000  "Вікінги", балет, лібретто О.Биструшкіна
 
OPERASANDBALLETS
 
1979 "When the Fern Blooms", opera on folk motifs libretto by А.Stelmashenko
1981 "Olha", ballet, libretto by Y. Illienko
1985 "Prometeus / Rasputin", ballet, libretto by Y. Illienko
1986 "A Night in May", ballet. On themes from works of M.Hohol
1990 "The Night Before Christmas", ballet. On themes from works of M.Hohol
2001 "Vikings", ballet, libretto by A.Bystrushkin
 
ВОКАЛЬНО-СИМФОНІЧНІ ТВОРИ
 
1976  Симфонія № 3. "Я стверджуюсь" для соліста, мішаного хору та симфонічного оркестру. Слова П.Тичини
1985  Симфонія-Диптих, для хору a cappella. Поезія Т.Шевченка
1991  Реквієм-Каддиш "Бабин Яр", для читця, солістів, хору та оркестру. Слова Д.Павличко
1991  "Чорна Елегія", для хору та оркестру. Слова П.Мовчана
1992  "Панахида за померлими з голоду". Для солістів, двох мішаних хорів, читця та симфонічного оркестру. Слова Д.Павличка
1997  Твори для жіночого хору a cappella
 1998  Твори для мішаного хору a cappella. Слова І.Франка
 1998  "Господи, Владико наш". Концерт для хору a cappella на тексти із Біблії
 2000  "Нехай прийде Царство Твоє". На тексти із Біблії. Для мішаного хору та симфонічного оркестру
 2000  Псалом № 27 для чоловічого хору "До Тебе, Господи, взиваю"
2000  Псалом № 22 для жіночого хору "Господи, мій пастир"
2000  Псалом № 83 для мішаного хору a cappella
2001  "Слово о полку Ігоревім" для сопрано, тенора, баритона, баса, мішаного хору та симфонічного оркестру
2004   Літургія Святого Іоанна Златоустого для мішаного хору
 
2005   Херувімська пісня для жіночого хору
 
 
VOCAL SYMPHONY MUSIC
 
1976 Symphony № 3. "I Reaffirm …" for soloist, chorus and orchestra Lirycs by P.Tychyna
1985 Symphony-Diptych, for a cappella chorus. Poems by T.Shevchenko
 1991 Requiem-Kaddish "Babyn Yar", for tenor and basso, chorus and orchestra Libretto by D.Pavlychko
1991 Black Elegy, for chorus and orchestra. Libretto by P.Movchan
1992 Requiem for those who died of famine. Words by D.Pavlychko. For soloists, two mixed choirs, narrator and symphony orchestra
2000 "Thy Kingdom Come". On Biblical texts. For mixed choir and symphony orchestra
 1997 Work for a cappella women’s choir, traditional words
 1998 Work for a cappella mixed choir, words by I.Franko
 1998 "Господи, Владыко наш" concerto for a cappella choir on Biblical texts
 2000 Psalm № 27 for men’s choir "До Тебе, Господи, взиваю"
2000 Psalm № 22 for women’s choir "Господи, мій пастир"
2000 Psalm № 83 for mixed choir a cappella
2001 "Word about Igor’s Regiment" for soprano, tenor, baritone, basso, mixed choir and symphony orchestra
2004   Liturgy of St John Chrisostom for mixed choir
 
2005   Cherubim song for female choir
 
МУЗИКА ДЛЯ ОРКЕСТРУ
1968  Увертюра
1970  Концерт для віолончелі з оркестром
1971  Симфонієтта
1973  Симфонія № 1 ( Симфонія Larga ) для струнних інструментів
1975  Симфонія № 2 ( "Героїчна" )
1977  Симфонія № 4 ( Симфонія Lirica )
1980  Симфонія № 5 (Симфонія Пасторалей), для скрипки та симфонічного оркестру
1992  Ханука для оркестру
1993  Поема скорботи, для оркестру
1997  Aве Марія, поема для оркестру
1999  Концерт для альта та симфонічного оркестру
2003  Симфонія № 6
2004 Концерт- поема для скрипки та симфонічного оркестру
 
2004 Симфонія-концерт для альта та симфонічного оркестру
 
2005 Симфоніета для чотирьох валторн та струнного оркестру

ORCHESTRAL MUSIC
1968 Overture
1970 Concerto for cello and orchestra
1971 Sinfonietta
1973 Symphony № 1 ( “Sinfonia Larga” ) for stringed instruments
1975 Symphony № 2 ( “Heroic” )
1975 Symphony № 3 ( “Strengthen myself ...” )
1977 Symphony № 4 ( “Sinfonia Lirica” )
1980 Symphony № 5 ( A Symphony of Pastorales ), for violin and orchestra
1992 Hanukah, for orchestra
1993 A Poem of Sorrows, for orchestra
1997 Ave Maria, Poem for orchestra
1999 Concerto for viola and orchestra
2003 Symphony № 6
 
2004 Concert-poem for violin and symphony orchestra
 
2004 Symphony-concert for viola and symphony orchestra
 
2005 Sinfonietta for four French horns and string orchestra
 
КАМЕРНА МУЗИКА
1966 Сонатіна для фортепіано
1968 Концертіно для флейти та скрипки
1971 Сюїта для струнного квартету
1971 Соната № 3 для віолончелі і фортепіано
1973 Камерна симфонія № 1 для скрипки, флейти, кларнета, тромбона, арфи, фортепіана, літаври, дзвонів та ксилофона
1979 Соната для фортепіано
1972 Дві п’єси для скрипки та віолончелі
1972 "На Верховині" триптих для скрипки і фортепіано
1973 Квартет струнний
1979 Елегія пам’яті С.Людкевича для струнного оркестру
1980 Камерна симфонія № 2 для двох флейт, гобоя, кларнета, фагота, фортепіана, ударних і струнних інструментів
1982 Камерна симфонія № 3 для флейти і 12 струнних інструментів
1987 Камерна симфонія № 4 ( "Пам’яті поета") для баритона і камерного оркестру. Слова О.Пушкіна
1987 "Dictum" для камерного оркестру
1992 "Музика рудого лісу" тріо для скрипки, віолончелі та фортепіано
1992 "Сумної дримби звуки" п’єса для віолончелі та фортепіано
1993 "Музика небесних музикантів". Квінтет для флейти, гобоя, кларнета, фагота та валторни
1993 Камерна симфонія № 5 " Потаємні поклики". Концерт для соло кларнета и камерного оркестру
1993 "Що сталося в тиші після відлуння". Для флейти, кларнета, скрипки, віолончело, фортепіана та ударних
1996 "Тривоги осінніх днів". Концерт для валторни та камерного ансамблю. Камерна симфонія № 6
1996 "Квітучий сад і яблука, що падають у воду …". Тріо для кларнета, альта та фортепіано
1996  "Смиренна пастораль". Для скрипки, альта та віолончело
1996 "Гра над прірвою". Концерт для кларнета соло
1996 Соната для кларнета соло
1996 Монолог для кларнета соло. ( П’єса )
1996 "Жертва Отрока Божого". Пасакалія для органа
1996 Камерна симфонія № 7 для скрипки, цимбал, челести, фортепіано та камерного оркестру
 1997 Камерна симфонія № 8 для голосу, флейти, кларнету, скрипки, віолончелі, фортепіано та ударних інструментів
1997 "Шлях і кроки". П’єса для скрипки і камерного оркестру
1997  "Українська поема". П’єса для скрипки і фортепіано
1997  "Елегія". Для струнного квартету
1998  "Ідилія". Для флейти та фортепіано
1998 Дві Пасакалії "Для приходячого та відходячого століть" для флейти, кларнета, гобоя, фортепіано та струнного оркестру
1998  "Свято труб". Для 16 труб
2000 Камерна симфонія № 9 для фортепіано соло і струнного камерного оркестру
2002 Старовинні танці Верховини для двох фортепіано
 
2003 Новела для флейти, кларнета та струнного квінтету
 
2003 Гірська легенда для альта та фортепіано
 
2005 Дует для віолончелі та фортепіано
 
2005 Соната серенад для флейти та фортепіано
 
2005 Сюїта для струнного оркестру
          (переробка Сюїти для квартету 1971 р.)
 
2006 “Лабіринт” для маримби і трьох ударних
 
2006 “Присвячення” для скрипки
 
2007 Тріо “Епілоги” для скрипки, віолончелі і фортепіано
 
2007 Камерна симфонія № 10 “Максим Березовський”
 
CHAMBER MUSIC
1966 Sonatina for piano
1968 Concertino for flute and violin
1971 Suite for string quartet
1971 Sonata № 3 for cello and piano
1973 Chamber Symphony № 1 for violin, flute, clarinet, trombone, harp, piano, kettledrum, bells and xylophone
1979 Sonata for piano
1972 Two Pieces for Violin and Cello
1972 "On Mountain Plains", triptych violin and piano
1973 Quartet
1979 Elegy in memory of S.Liudkevych for string orchestra
1980 Chamber Symphony № 2 for two flutes, oboe, clarinet, bassoon, piano, percussion and string instruments
1982 Chamber Symphony № 3 for flute and 12 stringed instruments
1987 Chamber Symphony № 4 ( "In memory of a poet" ) for baritone and chamber orchestra
1987 "Dictum" for chamber ensemble
1992 "Music of a scarlett forest", trio for violin, cello and piano
1992 "Sumnoyi drymby zvuky", a work for cello and piano
1993 Music by heavenly musicians. Quintet for flute, oboe, clarinet, bassoon, corne
1993 Chamber Symphony № 5 ( "Secret Calls" ). Concerto for solo clarinet and chamber orchestra
1993 "What Happened During the Calm After the Echo". For flute, clarinet, violin, cello, piano and percussion
1996 "The Alarms of Autumn Days". Concerto for corne and chamber ensemble. Chamber Symphony № 6
1996 "An orchard and apples, falling into water …". Trio for clarinet, viola and piano
1996 "A humble pastoral". For violin, viola and cello
1996 "Game above an abyss". Concerto for solo clarinet
1996 Sonata for solo clarinet
1996 Моnologue for solo clarinet
1996 "An Offering From God’s Servant". Passacaglia for organ
1996 Chamber Symphony № 7, for violin, cembalo, celeste, piano and chamber orchestra
1997 Chamber Symphony № 8, for voice, flute, clarinet, violin, cello, piano and percussion
1997 "The Trail and Steps". Piece for violin and chamber orchestra
1997 Ukrainian Poem. Piece for violin and piano
1997 Elegy. For string quartet
1998  Idillium. For flute and piano
1998 Two Passacaglias "For departing and arriving centuries". For flute, clarinet, oboe, piano, and string orchestra
1998  A Trumpet Festival. For 16 trumpets.
 
2000 Chamber Symphony № 9 for piano solo and chamber orchestra
 
2002 Highland old dances for two pianos 
 
2003 Novel for flute, clarinet and string quintet 
 
2003 Highland legend for viola and piano
 
2005 Duet for cello and piano
 
2005 Sonata of serenades for flute and piano
 
2005 Suite for string orchestra
             ( new version of Suite for quartet 1971 )
 
2006 “Labyrinth” for marimba and three percussions
 
2006 “Dedication” for violin
 
2007 Trio “Epilogues” for violin, cello and piano
 
2007 Chamber Symphony № 10 “Maxim Berezovsky”

МУЗИКА ДО ФІЛЬМІВ
1977 "Народжена революцією" 9 серій, кіностудія ім. О.Довженка, Київ
1980 "Мавка" художній фільм, кіностудія ім. О.Довженка, Київ
1981 "Ярослав Мудрий" художній фільм, кіностудія ім. О.Довженка, Київ
1983 "Легенда про княгиню Ольгу" художній фільм, кіностудія ім. О.Довженка, Київ
1986 "Устим Кармелюк" телефільм, 5 серій, кіностудія ім. О.Довженка, Київ
1984 "Украдене щастя" телефільм, 2 серії, Укртелефільм, Київ
1988 "Кам’яна душа" художній фільм, кіностудія ім. О.Довженка, Київ
1990 "Ізгой" художній фільм, кіностудія Земля-Фест, Київ
1987 "Час збирати каміння" серіал, 5 серій, Укртелефільм, Київ
1996 "Вирок" Укртелефільм, Kиїв
1994 "Роксолана" серіал, 25 серій, Укртелефільм, Kиїв
1998 "Пристрасть" Укртелефільм, Kиїв
2003 "Роксолана" серіал, 20 серій, Укртелефільм, Kиїв
 
CINEMA MUSIC
1977 "Born by Revolution" 9 series, Dovzhenko Film Studio, Kyiv
1980 "The Nymph" feature length film, Dovzhenko Film Studio, Kyiv
1981 "Yaroslav Mudry" feature length film, Dovzhenko Film Studio, Kyiv
1983 "Princess Olga" feature length film, Dovzhenko Film Studio, Kyiv
1986 "Ustym Karmeliuk" TV film, 5 series, Dovzhenko Film Studio, Kyiv
1984 "Stolen Fortune" TV film, 2 series, Ukrainian Television Film Studio, Kyiv
1988 "Heart of Stone" feature length film, Dovzhenko Film Studio, Kyiv
1990 "Izgoy" film score for the film, Earth-Fest Film Studio, Kyiv
1987 "Time to pick rocks" TV series, 5 series, Ukrainian Television Film Studio, Kyiv
1996 "The Judgement" Ukrainian Television Film Studio, Kyiv
1994 "Roksolana" TV series, 25 series, Ukrainian Television Film Studio, Kyiv
1998 "The Passion" Ukrainian Television Film Studio, Kyiv
2003 "Roksolana" TV series, 20 series, Ukrainian Television Film Studio, Kyiv
 
 
ПАРТИТУРИ 
рік
твір
видавництво
1973р.
Соната №3 для віолончелі з фортепіано
Київ, "Музична Україна"
1975р.
Концерт для віолончелі з оркестром
Київ, "Музична Україна"
1975р.
Триптих "На Верховині" для скрипки та фортепіано
Київ, "Музична Україна"
1976р.
Симфонієта для симфонічного оркестру. Партитура
Київ, "Музична Україна"
1977р
"Sinfonia Larga" для 15 струнних
Київ, "Музична Україна"
1978р.
Триптих "На Верховині" для скрипки і фортепіано
Москва "Советский композитор"
1979р.
Триптих "На Верховині" для скрипки і фортепіано
Київ, "Музична Україна"
1979р.
Симфонія №2 "Героїчна" для симфонічного оркестру
Київ, "Музична Україна"
1980р.
Соната Piccolo для скрипки та фортепіано
Київ, "Музична Україна"
1978р.
Соната для фортепіано
Veb R. Reitkopf & Hartel. Musikverlag, Leipzig
1980р.
Симфонія № 3 "Я стверджуюсь" для голосу, хору, симфонічного оркестру на вірші П.Тичини
Київ, "Музична Україна"
1982р.
Симфонія № 4 ("Лірика") для 16 струнних інструментів
Київ, "Музична Україна"
1984р.
Балет "Ольга", клавір
Київ, "Музична Україна"
1985р.
Симфонія Пасторалей для скрипки та Симфонічного оркестру
Київ, "Музична Україна"
1986р.
Три камерні Симфонії
Київ, "Музична Україна"
1989р.
Камерна Симфонія №4 для голосу та камерного оркестру на вірші О.Пушкіна
Київ, "Музична Україна"
1989р.
Камерна Симфонія №3 для флейти та струнних
Київ, "Музична Україна"
1989р.
Соната для фортепіано
Київ, "Музична Україна"
1991р.
Симфонія-диптих для хору а капелла на вірші Т.Шевченка
Київ, "Музична Україна"
1983р
Струнний квартет
Київ, "Музична Україна"
2003р.
Камерні симфонії
Київ, "Музична Україна"
2002р.
Концерт для альта з оркестром
Sordino Ediziuns Musicalas
2004р.
Євген Станкович. Хорові твори
Київ, Камерний хор «Київ»
2004р.
Концерт для скрипки з оркестром № 2
Sordino Ediziuns Musicalas
2005р.
Соната серенад для флейти та фортепіано
 
2005р.
«Ідилія» для флейти та фортепіано
 
2007р.
“Лабіринт” для маримби і трьох ударних
 
 
SCORES
year
composition
publisher
1973
Sonata № 3 for cello and piano
Kyiv, Musical Ukraine
1975
Concerto for cello and orchestra
Kyiv, Musical Ukraine
1975
Triptych, "On the Highlands", for violin and piano
Kyiv, Musical Ukraine
1976
Sinfonietta for symphony orchestra. Score
Kyiv, Musical Ukraine
1977
Sinfonia Larga for 15 stringed instruments
Kyiv, Musical Ukraine
1978
Triptych, “On the Highlands”, for violin and piano
Moscow, Soviet; Composer
1979
Triptych "On the Highlands”: for violin and piano
Kyiv, Musical Ukraine
1979
Symphony № 2 ("Heroic") for symphony orchestra
Kyiv, Musical Ukraine
1980
Sonata Piccolo for violin and piano
Kyiv, Musical Ukraine
1978
Sonata for piano
Veb R. Reitkopf & Hartel Musikverlag, Leipzig
1980
Symphony № З, "І reaffirm", for voice, choir, symphony orchestra by P. Tychyna
Kyiv, Musical Ukraine
1982
Symphony № 4 (Lirica) for 16 stringed instruments
Kyiv, Musical Ukraine
1984
Ballet "Ol’ha", piano score
Kyiv, Musical Ukraine
1985
Symphony of Pastorales for violin and symphony orchestra
Kyiv, Musical Ukraine
1986
Three chamber symphonies
Kyiv, Musical Ukraine
1989
Chamber Symphony № 4 for voice and chamber orchestra, poems by А. Pushkin
Kyiv, Musical Ukraine
1989
Chamber Symphony № 3 for flute and stringed instruments
Kyiv, Musical Ukraine
1989
Sonata for piano
Куіv, Musical Ukraine
1991
Symphony -diptych for а capella choir, to words by Т. Shevchenko
Kyiv, Musical Ukraine
1983
Stringed quartet
Kyiv, Musical Ukraine
2003
Chamber symphonies
Kyiv, Musical Ukraine
2002
Concerto for viola and orchestra
Sordino Ediziuns Musicalas
2004
Yevhen Stankovych. Chorus works
Кyiv, Chamber choir «Кyiv»
2004
Concerto for violin and orchestra № 2
Sordino Ediziuns Musicalas
2005
Sonata of serenades for flute and piano
 
2005
«Idyll» for flute and piano
 
2007
“Labyrinth” for marimba and three percussions
 
 
СТАНКОВИЧ У 2007-му
 
2 жовтня 2007 року у Національній опері України відбудеться авторський концерт композитора Євгена Станковича. 19 вересня народний артист України відзначить 65-річчя. Концерт творів одного з самих виконуваних композиторів країни, однак, не назвеш меморіальним: у ньому, крім відомої 3-ї Симфонії «Я стверджуюсь» на вірші Павла Тичини ( її виконають Національний симфонічний оркестр України під керівництвом Володимира Сіренка і Національна капела «Думка»), прозвучать і прем’єри. У 2-му концерті для скрипки з оркестром, написаному композитором у 2006 році, соліруватиме Дмитро Ткаченко, у концерті для альта з оркестром — Андрій Війтович (обидва ці українські музиканти постійно проживають у Лондоні). Альтовий концерт Станковича, щоправда, вже виконувався за кордоном, де часто звучать твори українського композитора. Цього літа на фестивалі у Данії відбулися прем’єри його Сонати серенад для флейти і фортепіано і П’єси для двох фортепіано, а в Канаді — Тріо для скрипки, віолончелі і фортепіано.
Твори Євгена Станковича, на щастя, часто виконуються і на Батьківщині ведучими оркестрами і солістами країни. Невдовзі театральну сцену побачить нова редакція фольк-опери «Цвіт папороті», що була зроблена композитором спеціально для Донецького театра опери і балету. Сам же Станкович тим часом працює за замовленням Національної опери України над оперою «Жага помсти» за повістю Гоголя «Страшная месть». Гоголь, за свідченням композитора, належить до найулюбленіших і дорогих йому авторів. До творчості письменника Євген Федорович вже звертався двічі: написав балети «Майська нічь» і «Ніч перед Різдвом». До роботи над музичною версією «Жаги помсти» він узявся з трепетом і особливою відповідальністю: окрім того, що його самого багато років інтригує цей гоголівський сюжет, оперу за мотивами цієї повісті мріяв написати, але так і не встиг реалізувати цей задум учитель Євгена Станковича у Київській консерваторії — визначний український композитор Борис Лятошинський.
 
 
STANKOVYCH IN 2007
 
On October 2, a concert-portrait featuring music of composer Yevhen Stankovych will take place in the National Opera Theatre of Ukraine. On September 19, people’s artist of Ukraine will celebrate his 65-th birthday. Still, concert featuring the works of Ukraine’s one of the most popular composers shouldn’t be called memorial: except for the famous Symphony no.3 “I Reaffirm” with lyrics by Pavlo Tychyna (performed by National symphony orchestra conducted by Vladymyr Syrenko and National choir “Dumka”), new works will have first night. In the concerto for violin and orchestra no.2, written in 2006, Dmitriy Tkachenko will perform solo, while Andrey Viytovych (both Ukrainian musicians live in London) will perform solo in the concerto for viola and orchestra. On a side note, concerto for viola has already been performed abroad, as well as many other works of the famous composer. Specifically, this summer on the festival in Denmark “Sonata serenade” for flute and piano and Pieces for two pianos were played first time, and Trio for violin, cello and piano had a first night in Canada.
Music of Yevhen Stankovych, of course, is also often performed in his homeland by the best orchestras and soloists of Ukraine. Soon a new revision of an opera on folk motifs “When the Fern Blooms”, will be made by the author especially for Donetsk theatre of opera and ballet. At the same time Stankovych is working on the new opera “Thirst for Vengeance” after the story by Gogol “A Terrible Vengeance”, on the request of National Opera Theatre of Ukraine. Composer confessed that Gogol is one of his favorite and most honored writers. He’s already interpreted works of the writer by composing ballets “A night in May” and “The Night before Christmas”. Stankovych began work on the musical interpretation of “A Terrible Vengeance” with great responsibility not only because of the fact, that he is intrigued by this particular story of Gogol, but also because Boris Liatoshinsky, famous Ukrainian composer and Stankovych master, planned on writing an opera after the story, but didn’t get a chance.
 
 
 
2 жовтня 2007 року, Національна опера України
Авторський концерт Євгена Станковича
 
 
І відділ
 
1. Концерт для альта з оркестром №2
Соліст Андрій Війтович
 
2. Концерт для скрипки з оркестром №2
Соліст Дмитро Ткаченко
 
ІІ відділ
 
3. Симфонія №3 “Я стверджуюсь” для голосу, хору і оркестру на вірші Павла Тичини.
Національна капела України “Думка”. Хормейстер Євген Савчук
Соліст Олександр Бойко (баритон).
 
Національний симфонічний оркестр України
Диригент Володимир Сіренко
 
____________
 
October 2, 2007, National Opera House of Ukraine
Concert-portrait of Yevhen Stankovych
 
 
Part І
 
1. Concerto for viola and orchestra no.2
Solo – Andriy Viytovych
 
2. Concerto for violin and orchestra no.2
 
Solo – Dmitro Tkachenko
 
 
Part ІІ
 
3. Symphony no.3 “I Reaffirm” for soloist, choir and orchestra, lyrics by Pavlo Tychyna.
National Choir of Ukraine “Dumka”. Choirmaster – Yevhen Savchuk.
Solo – Oleksander Boyko (baritone).
 
National Symphony Orchestra of Ukraine
Conducted by Vladimir Syrenko
 
 
Програма концерту складена таким чином, аби відтворити творчі досягнення ювіляра в певній динаміці і в той же час дати завершене уявлення щодо його артистичної індивідуальності. Тому обрані зразки оркестрово-симфонічного жанру, найбільш органічного для Є.Станковича. Втім, в межах даного жанрового формату в концерті представлені твори не тільки різного часу написання, різних композиційно-драматургічних форм, але й різних історично-смислових вимірів.

 Симфонія № 3 «Я стверджуюсь» (1976) вже давно набула значення культового твору останніх радянських десятиліть, надзвичайний успіх якого позначив стрімкий злет Є.Станковича одразу на належне йому місце в числі першорядних композиторів епохи. І саме епоха очима сучасника є головним компонентом змісту грандіозної вокально-симфонічної концепції. Для автора цей твір обернувся на відчайдушний акт художньої само-ідентифікації, сміливу декларацію власного «догмату віри». Звернення до творчості П.Тичини, талановитого поета з гостро розвиненим почуттям національної гідності, вельми «радянського» і в той же час неоднозначного в стосунках із режимом,   свідчить про намір композитора написати відвертий портрет героя крізь ідеологічний камуфляж того незбагненно складного часу, позначити його вимушені моральні компроміси.
На відміну від Симфонії № 3, яку слід вважати ранньою в загальному біографічному контексті, два інші твори, що виконуються в концерті, належать до поточного етапу діяльності Є.Станковича – періоду абсолютної художньої зрілості. Вони написані в роки «ударної п’ятирічки» між двома ювілеями, тобто в момент найвищого творчого «сонцестояння», відтак несуть в собі яскраві ознаки інтенсивного стилістичного оновлення інструментальної мови. Серед них - монологічна основа симфонічної конструкції, психологічна домінанта внутрішнього зосередження, принцип пролонгованої одночастинної композиції, помітний ефект мелодичного «прояснення», а головне – рух до катарсису, досягнення рівня душевного потрясіння як кінцева мета музичного розвитку. 

Концерт-симфонія для альта та симфонічного оркестру (2004) поповнює низку класично відомих творів, в яких специфічний, насичений емоційними півтонами тембр сольного інструменту зумовлює характер глибоко прихованого болісного роздуму, налаштовує почуття на гіркий ностальгічний тон. Надзвичайно проникливий тематизм відкритого лірично-кантиленного типу періодично наражається на вибухи винятково гострих кульмінацій, в яких смертоносні остинато і фатальні звучання мідних позначають моменти граничної конфліктної напруги.

Жанровим та образним резонансом до цього твору можна вважати Концерт для скрипки з оркестром № 2 (2006). Написаний лише рік тому, він вже довів своє право іменуватися справжнім шедевром сучасної оркестрової музики. О.Зінькевич знайшла геніально просту формулу художньої якості концерту: «твір, що перевертає душу». Трагедійне наповнення музичного тексту дозволяє говорити про такі його жанрові прототипи, як сповідь, оплакування, навіть реквієм. Проте тут присутня і світла нота душевного примирення, вистражданого погодження з «чорно-білими» антитезами буття. Партитура концерту унікальна і в той же час щедро насичена експресивними семантичними знаками як академічного, так і фольклорного походження, універсальними мелодичними зворотами, можливо, навіть ледь прихованими алюзіями. Здається, Станкович не тільки не уникає певної тематичної передбачуваності, але свідомо прагне говорити «вічною» мовою про «вічне». В раптових напливах інтонаційної пам’яті слухач впізнає і романтичні, і барокові стилістичні сліди, і це допоможе йому почути найпотаємніші, сокровенні ритми композиторського серця.  
 
Олена Корчова,
кандидат мистецтвознавства,
доцент Національної музичної академії України
ім. П.І.Чайковського
 
Program notes is prepared in way to show the composer’s achievements in dynamics while showing his artistic individuality. That is why the chosen pieces of orchestral symphony music mostly common to Y. Stankovych. Still in the range of this genre not only pieces of different time of creation will be played, but also different in historical and subject matters.
Symphony no.3 “I Reaffirm” (1976) has long become a cult piece of music of last Soviet decades, and its popularity was a reason of Y. Stankovych deserved fame as one of the top composers of the era. And the era itself through the eyes of the contemporaries is a main component of the colossal vocal symphony concept. For the composer this piece was an act of self-identification, a brave proclamation of his own “faith dogma”. Interpretation of P. Tychyna work, a great poet with nationalistic pride, very “soviet” while ambiguous relations with the regime, shows the intention of the composer to draw a sincere portrait of a character through the ideological mask of that historically hard to understand time, show moral compromises that had to be done.
On the contrary to the Symphony no.3, which is considered to be an early piece in composer’s biography, to other works to be played on the concert belong to the present stage of Y. Stankovych music – a stage of an absolute artistic maturity. They were written in the period of the “five-year plan” between to anniversaries, in the period of his artistic peak, and that is why they have some renovation in the musical style. They have monologue base of the symphonic construction, psychological dominance of the inner concentration, concept of the prolonged one-piece composition, apparent effect of melodic “clarification”, and mainly – progression towards the catharsis, level of spiritual commotion as a final step of music development.
Concerto-symphonyforviolaandorchestra (2004) enrich the list of classically famous pieces as a specific, filled with emotional half-tones colour of the solo instrument reveals a character of a well-hidden painful thinking, “tunes” feelings on a bitter nostalgic tone. A heartfelt theme of a lyrical cantilena type periodically disrupted with overwhelming culminations, with deadly ostinato and fatal sound of brass marking the limits of conflict tension.
Concerto for violin and orchestra no.2 (2006) is resonating with it in both genre and image. Written a year ago it’s already proven to be called a masterpiece of the modern orchestral music. O. Zinkevych pointed out a simply genius formula of the artistic quality of this piece: “a piece that changes you spiritually”.  Tragic filling of the music brings to mind such genres as confession, lament or even requiem. And still it has a bright note of a spiritual conciliation, pained submission to the “black-white” opposites of life. Score of the concerto is unique while being written in many expressive semantic marks of academic and folk origin, universal melodic turns and maybe even slightly hidden allusions. It seems, that Stankovych not only isn’t trying to avoid some kind of thematic predictability but even longs to speak in “eternal” language about “eternal”. In seldom waves of intonation memory listener recognizes romantic and baroque stylistic traces and it will help him to hear the innermost rhythm of composer’s heart.
 
Olena Korchova
Candidate of Arts
Associate Professor
Tchaikovsky National Academy of Music
Kyiv, Ukraine
 
Національний симфонічний оркестр України
 
є одним з кращих симфонічних оркестрів Східної Європи. Національний симфонічний оркестр України був заснований у1918 році Радою міністрів України. Першим диригентом був Олександр Горілий. З 1937 року художнім керівником оркестру був Натан Рахлін, який керував ним 25 років. Головними диригентами оркестру були Костянтин Сімеонов, Стефан Турчак, Володимир Кожухар, Федір Глущенко, Ігор Блажков та Теодор Кучар. З квітня 1999 року головним диригентом оркестру є Володимир Сіренко.
   З оркестром працювали такі диригенти як Леопольд Стоковськи, Ігор Маркевич, Курт Сандерлінг, Євген Мравінський, Кирил Кондрашин, Євген Свєтланов, Геннадій Рождественський. З оркестром виступали солісти Артур Рубінштейн, Єгеді Менухін, Ісаак Штерн, Давід Ойстрах, Святослав Ріхтер, Мстіслав Ростропович, Еміль Гілельс, Леонід Коган, Гідеон Кремер, Олег Криса, Монсеррат Кабальє, Хосе Каррерас.
   Національному симфонічному оркестру України довіряли свої твори для прем’єрних виконань Сергій Прокоф’єв, Дмитрій Шостакович, Арам Хачатурян, Борис Лятошинський, Левко Ревуцький.
   Оркестр здобув міжнародне визнання за дуже невеликий проміжок часу. Композитор Шостакович коментував його виступ у Москві: “Цей оркестр має визначну групу виконавців, яких важко знайти де інде. Ансамбль оркестру - найвищого рівня. На додаток, різні солісти і інструментальні групи грають надзвичайно і доповнюють один одного чудово - як найкращі світові симфонічні оркестри.”
   За останні кілька років оркестр записав більше 40 компакт-дисків українського і міжнародного репертуару і є найбільш записуваним оркестром з колишнього СРСР. У 1994 році AustralianBroadcastingCompany (ABC) визнала запис 2-ї і 3-ї симфоній Бориса Лятошинського як “Кращий запис року”.
  Національний симфонічний оркестр України виступав з концертними турами у Австралії, АвстріїЄ Чехії, Франції, Німеччині, Великій Британії, Гонг Конгу, Польщі, Словакії,Росії, Іспанії, Бельгії і Швейцарії.
 
The National Symphony Orchestra of Ukraine
(known as Ukrainian State Symphony Orchestra before 1994)
is one of the best symphony orchestras from the Eastern Europe The NSOU was formed in 1918 by Counsel of Ministers of Ukraine. The first conductor was Oleksander Horilyj. Natan Rachlin was Artist Director of the orchestra from 1937 for 25 years. Konstantin Simeonov, Stefan Turchak, Volodymyr Kozhuchar, Fedir Hlushchenko, Igor Blazhkov and TheodoreKuchar consequently conducted the orchestra as Principal Conductors.
From April 1999, Volodymyr Sirenko is Chief Conductor of the Orchestra.Other conductors who worked with the NSOU included Leopold Stokovsky, Igor Markevitch, Kurt Sanderling, Evgeny Mravinsky, Kirill Kondrashyn, Evgeny  Svetlanov, Gennady Rozhdestvensky.
Soloists who have performed with the NSOU included Artur Rubinstein, Yehudy Menuhin, Isaak Stern, David Oistrach, Sviatoslav Richter, Mstislav Rostropovich, Emil Gilels, Leonid Kogan, Gideon Kremer, Oleh Krysa, Monserrat Kaballe, Jose Carreras.  
The NSOU was trusted with the premier performances by the works of following composers: Sergiy Prokofiev, Dmitriy Shostakovich, Aram Khatchaturian, Boris Lyatoshynsky,   Levko Revutsky.
The Orchestra has gained international recognition over remarkable short period of time. After an appearance in Moscow, the composer Shostakovich commented: "This orchestra has as distinguished a group of performers as one would be likely to find anywhere. The ensemble of the orchestra is of the highest level. In addition, the various soloist and instrumental groups within the Orchestra play exceptionally and complement each other beautifully - as would greatest of the world's symphony orchestras."
In the last few years, the NSOU has recorded more 40 compact discs included Ukrainian and International repertoires - the most recorded by any orchestra from the former USSR. In 1994, the Australian Broadcasting Company (ABC) rated NSOU's recording of Boris Lyatoshynsky's Symphonies No.2 and No.3 as "The Best Recording of the Year".
The NSOU has concert's tours to  Australia, Austria, Czech   Republic, France, Germany, Great Britain,  Hong Kong, Poland,
Web-site:     www.symphony.org.ua
 
 
Хоровий всесвіт “Думки”
 
Національна заслужена академічна капела України “Думка” – еталон хорового виконавства та законодавець традицій хорової справи в сучасній Україні. Створена 1919 року як Державна українська мандрівна капела і очолювана у різні часи такими корифеями, як Нестор Городовенко, Олександр Сорока, Павло Муравський, Михайло Кречко, “Думка” сформувала потужні хорові традиції та власний виконавський стиль. З 1984 року на чолі капели – провідний український хормейстер, Народний артист України, академік Академії мистецтв, лауреат Національної премії ім. Тараса Шевченка, професор Євген Савчук.
Якщо б виникла необхідність визначити творчу неповторність “Думки” та її керівника одним словом, то найбільше їхньому творчому кредо відповідало б слово “універсалізм”. Універсалізм капели гідний подиву; він проявляється, насамперед, у репертуарній політиці, що свідомо формується Євгеном Савчуком. Принаймні дві сфери є тут визначальними. Перша – це музика для хору a cappella. Традиційні для репертуару українських хорових колективів обробки народних пісень співіснують у програмах концертів та численних записах “Думки” з музикою західноєвропейського Відродження; надбання національної духовної спадщини (твори М.Дилецького, М.Березовського, А.Веделя, Д.Бортнянського, М.Лисенка, К.Стеценка, М.Леонтовича) – зі зразками російського романтизму (духовні композиції П.Чайковського, О.Архангельського, С.Рахманінова).
Друга сфера репертуарного всесвіту “Думки” – вокально-симфонічна музика. І тут універсалізм колективу викликає захоплене здивування: здається, немає серед шедеврів світової музики різних часів та народів такого твору, який би не виконувався капелою. “Страсті за Матфієм” Й.С.Баха та “Прометей” О.Скрябіна, Дев’ята симфонія Л.Бетховена та “Credo” Кш. Пендерецького, “Пори року” Й.Гайдна та “Реквієм” Дж. Верді, композиції А.Вівальді, В.Моцарта, Й.Брамса, О.Бородіна, Г.Малера, С.Танєєва, І.Стравінського, А.Шнітке – постійно знаходяться в репертуарному активі “Думки”.
“Думка” не тільки еталонно інтерпретує загальновизнані у світі класичні шедеври, формуючи унікальний слов’янський варіант їхнього прочитання – сповнений щирого ліризму, чаруючий красою тембрів, вражаючий досконалістю строю, гнучкістю темпів та багатством динамічної палітри. “Думка” під орудою Євгена Савчука є першим, а часто і єдиним виконавцем багатьох творів сучасних українських композиторів. Серед останніх прем’єр “Думки” в цій галузі – “Диптих” та “Реквієм для Лариси” В.Сильвестрова, “Бабин Яр”, “Панахида” та “Слово про Ігорів похід” Є.Станковича, “Палімпсести” Ю.Ланюка…
Нині «Думка» знаходиться на хоровому Олімпі. Переконатись у цьому могли слухачі Італії та Польщі, Австрії та Швейцарії, Німеччини та Голландії, Франції та США, Іспанії та Канади, Бельгії та Великобританії. Досягши загальносвітового визнання та набувши незаперечного авторитету, капела щоразу – у кожному концерті, кожним виступом, кожним записом, – підтверджує свій унікальний рівень та статус, в підтвердження цього є номінація за краще хорове виконання премії “GRAMMY” (США) за 2004 рік.
Кожний виступ «Думки» – це свято високої музики, внесок до духовної скарбниці людства, вияв творчого генію України.
Юрій Чекан,
кандидат мистецтвознавства
 
TheChoralWorldofDumka
 
The National Academic Choral Capella “Dumka” (abbreviation for Ukrainian State Travelling Capella) is the icon and tradition-setter of choral performance in Ukraine today. Founded in 1919 and over the years lead by such outstanding conductors as Nestor Horodovenko, Oleksandr Soroka, Pavlo Muravskyi, Mykhaylo Krechko, “Dumka” established its own choral traditions and performance style.
Since 1984 it has under the able leadership of the outstanding conductor and Shevchenko Prize laureate, academician Yevhen Savchuk.
If one were to describe “Dumka’s” uniqueness – probably the closest fitting description would be “universalism”, which is evident in Mr. Savchuk’s selection of repertoire. First, it is music for chorus a ‘ capella where traditional for Ukrainian choral ensembles arrangements of folk songs coexist in “Dumka” programs and recordings with West-European Renaissance music or 18th cent. Ukrainian spiritual music of M.Dyletskyi, M.Berezovskyi, A.Vedel, D.Bortnianskyi, or 19th cent. M.Lysenko, K.Stetsenko, M.Leontovych as well as Russian romanticists P.Tchaikovskyi, O.Arkhanhelskyi, S.Rachmaninov.
Second, in “Dumka’s” world of music is the vocal-symphonic music. Here, the choir’s universalism is most evident – its repertoire covers the whole spectrum of world chefs d’oeuvre – from Bach’s St. Matthew’s Passion and Scriabin’s “Prometheus” to Beethoven’s Ninth Symphony and Penderecki’s “Credo”, to Haydn’s “The Seasons” and Verdi’s “Requiem”, as works by Vivaldi, Mozart, Brahms, Borodin, Mahler, Tanieyev, Stravinsky, Schnitke.
In performing these masterpieces besides a masterful reading, “Dumka” displays its own Ukrainian – Slavic style – filled with softness, beauty, lyricism, glorious vocal tembre, freer tempos and a great dynamic expanse. “Dumka” under Yevhen Savchuk’s direction is often the first, if not the only performer of the many works of Ukrainian contemporary composers. Some of “Dumka’s” premieres included Sylvestrov’s “Diptych” and “Requiem for Laryssa”, Stankovych’s “Babyn Yar”, “Requiem”, “Legend about Prince Ihor’s Campaign”, Laniuk’s “Palimpsests”, and others.
“Dumka” has 28 CD’s to its credit which are available in specialized music stores throughout Europe.
Today, “Dumka” has reached the Olympus, as confirmed by listeners in Italy and Poland, Austria and Switzerland, Germany and Holland, France and the USA, Spain and Canada, Belgium and Great Britain. Having achieved world recognition and unquestionable authority, “Dumka” confirms its unique status with every new concert, with every new recording. “Dumka’s” performance is a celebration of sublime music, a contribution to humanity’s spiritual treasury and a manifestation of Ukraine’s creative genius.
 
According to “American Record Guide”, November 1998, the National Choir of Ukraine “Dumka” is phenomenal… one of the best vocal ensembles in Europe, – the most multifaceted, flexible and admirable the critic had ever heard.
 
The newspaper “America”, Philadelphia, USA Nov. 13, 1999 states that “Dumka” deserves highest praise for the performance of Dmytro Bortnianskyi’s Choral Concerto #4. One can’t hear enough of it.
 
According to “Le Figaro”, France, 29 February, 2000, the National Choir of Ukraine “Dumka” was simply wonderful - its performance excelled in balance and in richness of ensemble while the sound stood out for an unforgettable velvet timbre - wonderful work by its Artistic Director Yevhen Savchuk.
 
According to “Gramophone”, August 2001, the National Academic Choir of Ukraine “Dumka” is a superb body of singers, producing a beautifully firm, dark-hued sound and with an extraordinary sense of pacing. One of the choir’s most impressive accomplishments is its piano singing, probably unrivalled in any other recording to date.
Jury Chekan,
Candidate of Arts
ДМИТРО ТКАЧЕНКО
скрипка
 
Дмитро Ткаченко народився в м. Києві, грати на скрипці і фортепіано почав у 6 років. Після навчання в Київській середній спеціальній музичній школі ім. М.В. Лисенка продовжив навчання у Національній музичній академії України імені П.І. Чайковського в класі Богодара Которовича та Ярослави Рівняк, згодом – в аспірантурі НМАУ. Він був запрошений до Ґілдхолської музичної академії (Лондон, Велика Британія) в клас Іфри Німана, де у 2002 році зі ступенем маґістра oтримав звання Fellow й останнім часом стажувався у професорів Давіда Такено та Криштофа Смєтани.
 
Дмитро Ткаченко – лауреат кількох престижних міжнародних конкурсів, серед яких конкурс ім. П. Лантьє у Парижі (1995), конкурс імені Вронського у Варшаві (1997), конкурс імені Миколи Лисенка у Києві (1997) та конкурс імені К. Нільсена у м. Оденсе (Данія, 2000).
 
Дмитро є активним учасником музичного життя Великої Британії та України. Серед його численних виступів концерти у відомих лондонських залах – Барбікан-холі, Віґмор-холі і South Bank Centre. В Україні він виступав у всіх найпрестижніших концертних залах, зокрема, з Національним симфонічним оркестром і Симфонічним оркестром Національної філармонії. Серед його останніх виступів із Національним симфонічним оркестром – виконання Концерту для скрипки І. Стравінського і світова прем’єра Другого скрипкового концерту Євгена Станковича у вересні 2006 року, а із Симфонічним оркестром Національної філармонії він виконав Концерт А. Берґа у квітні 2006 року, Концерт В.Уолтона в березні 2007 року та інші.
 
Він також активно ґастролює в країнах Европи (Бельгії, Білорусі, Данії, Італії, Нідерландах, Німеччині, Польщі, Росії, Угорщині, Франції, Чехії, Швейцарії), у Японії, Китаї, США. Серед його останніх анґажементів – виступи в Люцернському фестивалі (Швейцарія), Britten Festival Kyiv, де він виконав світову прем’єру Першого скрипкового концерту Євгена Станковича «Ностальгічні марення», світова прем’єра «Концертної фантазії на теми опери «Запорожець за Дунаєм» О. Безбородька в Амстердамі в червні 2005, виступ на святкуванні 60-ліття заснування ООН у Нью-Йорку та інші.
 
Дмитро Ткаченко є засновником і художнім керівником Міжнародного музичного конкурсу імені Б. Бріттена у Лондоні, а також він – засновник щорічного Міжнародного музичного «Київського Фестивалю».
 
ОЛЕКСАНДР БОЙКО
баритон
 
У 2005 р. закінчив Національну музичну академію України імені Петра Чайковського клас народного артиста України та Молдови професора Віктора Куріна.
Лауреат міжнародного конкурсу “Мистецтво ХХІ століття” (2004 р.) та міжнародного конкурсу вокалістів імені Анатолія Солов’яненка “Солов’їний ярмарок” (2004 р.).
З 2005 р. соліст-стажист Національної опери України.
У репертуарі партії Енріко “Лючія де Ламмермур” Гаетано Доніцетті, Лєско “Манон Лєско” Джакомо Пуччіні, Ескаміліо “Кармен” Жоржа Бізе, Гаральд “Ярослав Мудрий” Григорія Майбороди, Микола “Наталка Полтавка” Миколи Лисенка та інші.
 
OLEKSANDER BOYKO
baritone
 
Graduated from Tchaikovsky National Academy of Music in 2005 after studying under People’s artist of Ukraine and Moldavia, professor Victor Kurin.
Laureate of the International competition “Art of XXI” (2004) and Anatoliy Solovjanenko International Vocal Competition “Nightingale Fair” (2004).
He is an singer-apprentice in National opera of Ukraine since 2005.
Played Enrico in “Lucia de Lammermoor” by Gaetano Donizetti, Lescaut in “Manon Lescaut” by Giacomo Puccini, Escamillo in “Carmen” by Georges Bizet, Gerald in “Yaroslav the Wise” by George Maiboroda, Mykola in “Natalka Poltavka” by Mykola Lysenko and other.
 
 
 
 
DMITRO TKACHENKO
violin
 
Dmitro Tkachenko was born in Kyiv and studied violin and piano at the age of 6. After graduating M.V. Lysenko music school in Kyiv, he studied in Tchaikovsky National Academy of Music under Bogodar Kotorovych and Yaroslava Rivnyak and then had a master class there. He was invited to Guildhall School of Music and Drama (London, Great Britain) under Yfrah Neaman, where he was given the title Fellow and later became an apprentice of David Takeno and Krishtof Smetana.
 
Dmitro Tkachenko is a laureate of several prestigious international competitions, namely Pierre Lantier International Music Competition in Paris (1995), Vronsky competition in Warsaw (1997), Mykola Lysenko competition in Kyiv (1997) and K. Nielsen competition in Odense (Denmark, 2000).
 
Dmitro participates in the music life of Great Britain and Ukraine. Among other numerous concerts, there are concerts in famous London Halls – Barbican-Arts Centre, Wigmore Hall and South Bank Centre. In Ukraine his concerts were played in the best concert halls, namely with National Philharmonic of Ukraine orchestra and National symphonic orchestra. Among latest concerts with National symphonic orchestra – performance of I. Stravinsky concerto for violin in September 2006, and with the National Philharmonic symphonic orchestra he played A. Berg concerto in April 2006, W. Walton concerto in March 2007 and others.
 
Also he is actively touring the countries of Europe (Belgium, Byelorussia, Denmark, Italy, Netherlands, Germany, Poland, Russia, Hungary, France, Czech Republic, Switzerland), Japan, China and USA. Among his latest performances – performance on the Lucerne Festival (Switzerland), first show of the Yevhen Stankovych First concerto “Nostalgic Dreams” on Britten Festival Kyiv, first night of “Concert fantasia after pieces from O. Bezborodko opera “Zaporozhets za Dunayem” in Amsterdam, June 2005, performance on 60-anniversary of United Nations in New York and other.
 
Dmitro Tkachenko is a founder and artistic director of B. Britten International Music Competition in London and he is a founder of the annual International Music Festival “Kyiv Festival”.
 
АНДРІЙ ВІЙТОВИЧ
альт
 
Народився у місті Кременці (Україна). У 1971 р. вступив до Львівської музичної школи, у 1989 – до Львівської консерваторії. Два роки потому Андрій отримав стипендію на навчання у Міжнародній академії імені Менухіна у Гштааді (Швейцарія), де вчився в учня Єгуді Менухіна Альберта Лисого та у професора Йоганнеса Ескера. Під час навчання в Академії отримав звання першого альта ансамблю “Камерата Лисого” у Гштааді. У складі ансамблю та як соліст Андрій виступав по всій Європі та Південній Америці, а також здійснював записи на компакт-диски та на радіо.
У 1996р. Андрій переїхав до Лондона і став першим заступником концертмейстера Лондонського Симфонічного Оркестру. З вересня 2000 р. Він є концертмейстером групи альтів Оркестру Королівського Оперного Театру “Ковент Гарден”.
З часу приїзду до Сполученого Королівства Андрія запрошували виступати як концертмейстера альтів у складі багатьох відомих оркестрів, зокрема Симфонічного оркестру Бі-Бі-Сі, Шотландського камерного оркестру, оркестру “Англійська Симфонія” та “Лондонська Симфонієтта”. У березні 2003 р. на запрошення Сера Саймона Ратла Андрій виступав як перший альт у складі оркестру “Берлінер Філармонікер”. Особлива увага до камерної музики втілилася у його творчій співпраці з різноманітними камерними колективами, як от “Камерата Лисого”, “Камерні виконавці” Лондонського симфонічного оркестру, Ансамбль імені Розумовського (Велика Британія) а також регулярні виступи з ”Солістами” Королівського Оперного Театру.
Крім цього, Андрій є професором Відділення альту Королівського музичного коледжу.
 
ANDRIY VIYTOVYCH
viola
   
Born in Ukraine, Andriy Viytovych studied at the Lviv Conservatory (Ukraine) and the International Menuhin Music Academy (Switzerland). His main influences were professors Alberto Lysy and Johannes Eskaer, his teachers and colleagues in concerto and chamber music recordings.
In 1996 Andriy came to London and joined the London Symphony Orchestra as Coprincipal Viola and in year 2000 he was appointed Principal viola of Symphony Orchestra of the Royal Opera House Covent Garden.
Andriy Viytovych has also played principal viola with many orchestras such as the BBC Symphony Orchestra, Scottish Chamber Orchestra, English Sinfonia, London Synfonietta and the London Symphony Orchestra, working with eminent conductors including Mstislav Rostropovich, Pierre Boulez, Sir Colin Davis, Sir Simon Rattle, Bernard Haitink and Sir Georg Solti. In March 2003 by invitation of Sir Simon Rattle Andriy came to Berlin to play principal viola with the Berliner Philharmoniker, conducted by Sir Simon.
The musician has toured as a soloist and with Europe’s famous orchestras in Spain, Italy, Switzerland, France, Ukraine, Russia, Japan, USA and Argentina as well as appearing in the Solsona International Festival (Spain), Cortona Festival (Italy) and BBC Proms in London. His repertoire includes all major viola concertos, solo recitals, recitals with piano and chamber orchestras.
Andriy’s enthusiasm for chamber music has let to collaboration with different chamber groups including Camerata Lysy Gstaad, London Symphony Orchestra Chamber players, Razumovski Ensemble, Russian Chamber Orchestra of London and Soloists of the Royal Opera House. He is also a Principal viola of the English Sinfonia.
In November 1995 Andriy Viytovych recorded works for Gustav Holst with English Sinfonia for Naxos, performing as a soloist of “Lyric Movement” for viola and orchestra.
Andriy is also a Professor of Viola at the Royal College of Music in London.
 
 
Web-site:   www.CSImusicians.com